اجتماعی و مضرات شراب و مشروبات الکلی
تماس با مدیر

نام و نام خانوادگي:
پست الکترونيکي: 
                 
پیوندهای وبگاه
» شبهه ای مفصل در حادثه کربلا
» جستجوگر خبری شنیدی
» معاد
» مرجع شناخت فراماسونری
» تا شهدا
» مذهبی
» تبادل لینک 4 طرفه
» ورزقان نیوز (وطنیم)
» امر به معروف و نهی از منکر
» لبیک یا حسین (ع) ...
» شمیم یاس
» محسن رامشگر
» عاشق خاندان اهل بیت علیه السلام
» منتظران ظهور
» وصال يار (غریبه آشنا)
» شیعه
» وبلاگ مسجد حضرت بقیه الله الاعظم (عج)
» دست پنهان شیطان
» سیره شهدا
» "عنوان مولا مهدی گل یاس"
» پایگاه مداحی کربلایی محسن احمدی
» دانلود مداحی و مولودی
» مقتدر مظلوم
» اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان دليجان
» دانلود نوحه
» هِیئت انصار المهدی
» درباره ی امامان وپیامبران وشهیدان و...
» مطهرونی ها بشتابید
» گلچین کلیپ های مذهبی
» پایگاه شهید روحانی
» بسیج دانشجویی شهرستان قائمشهر
» خاکریز نور
» پایگاه مقاومت بسیج قمر بنی هاشم ترکمحله
» بسیج:پایگاه دینداری... بسیجی:پاسدار دین
» عاشوراییان زنجان
» سلاله طه (عج)
» مسافر جبهه
» جی پی اس موتور
» جی پی اس مخفی خودرو

درباره ما

با سلام خدمت شما آدرس مسجد تالارپشت شهرستان قائمشهر به شرح زیر می باشد. آدرس مسجد : مازندران-شهرستان قائمشهر-خ تهران-روستای تالارپشت سفلی- مسجد حضرت رسول اکرم(ص) آدرس ایمیل جهت تماس با مدیر: paygah-gomnam@mailsara.ir
نویسندگان
پیوندهای روزانه
طراح قالب
شهدای کازرون
دیگر امکانات
ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 139
بازدید دیروز : 59
بازدید هفته : 347
بازدید ماه : 499
بازدید کل : 256672
تعداد مطالب : 63
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

+ نوشته شده توسط شهدای گمنام در جمعه 5 آبان 1392 و ساعت 11:31 |

مضرات مشروبات الکلی

 

1. معتادین به الکل زودتر میمیرند.

دکتر "پارکر" طبیب مشهور نیویورک، ثابت کرد که از جوانان 21 و 23 ساله معتاد به مسکرات، 51 نفر آنان تلف می شوند؛ و در مقابل از جوانان غیر معتاد، 10 نفر هم تلف نمی شوند. بر اثر تحقیقاتی دیگر جوانان 20 ساله ای که انتظار می رود 50 سال عمر کنند؛ در اثر مصرف الکل، بیشتر از 35 سال عمر نمی کنند.

وزیر بهداری فرانسه-برنارد شنو- در آمار تکان دهنده ای که درباره تلفات ناشی از الکل منتشر کرده؛ چنین می نویسد: (( تلفات در اثر افراط در نوشیدنی الکل، در سال 1965 بالغ بر 20 هزار نفر بوده است.))

2. مشروبات مولد امراض هستند.

دکتر " گالیته بواسیه" فرانسوی می گوید: (( تمام مشروبات الکلی دارای سمی به نام الکل دارند. الکل که در مسکرات وجود دارد سم بزرگی است. واضح است که هر اندازه این سم در مشروبات بیشتر باشد؛ ضرر آن بیشتر است. "عرق" که در 20 گرم آن ، 8 تا 10 گرم الکل وجود دارد؛ از سایر مسکرات و مشروبات مهلک تر و مضر تر است. مرض الکلیسم که همان مسومیت خمری است؛ موجب بیماری غالب احشا و اعضای معتاد به مشروبات شده، کم کم آن ها را از کار می اندازد و مرگ را استقبال می کند.))

3. اثر مشروبات الکلی در خون

الکل چون در خون اثر می بخشد؛ کم کم آن را فاسد کرده ، عمل تغذیه ی اعضا را مختل می کند و مقدار زیادی پیه و چربی، اطراف قلب را گرفته، آن را سنگین و حجم اش را زیاد می سازد و در نتیجه حرکات قلب ضعیف می شود؛ لذا نبض معتادین به الکل غالبا آهسته و یا غیر منظم است و علت غالب امراض قلبی هم، به همین جهت می باشد.

4. اثر مشروبات بر جهاز تنفس و سل

حنجره و نای در اثر خوردن  مشروبات الکلی متورم شده ، صدای شخص الکلی بسیار خشن می شود که سرفه های سخت این قبیل اشخاص نتیجه همان تحریک نای است. مشروبات الکلی شخص را مستعد به سل می کند. از روی آمار معلوم می شود که افراد مبتلا به سل غالبا معتاد به الکل می باشند.

"پروفسور مایس" ثابت کرده است که سل ریوی با الکل رابطه ای قوی دارد.

دکتر" لاندوزیه" فرانسوی گفته است ؛ که مرض الکل ما را برای سل ریوی مهیا و آماده می سازد.

دکتر"جاکوه برتلون" می گوید: مشروبات الکلی اسباب ضعف جهاز بدنی و علت عمده ی سل ریوی است.

5. اثر مشروبات الکلی در دستگاه گوارش

مشروبات الکلی موجب فراخ شدن معده شده به طوری که 9 لیتر آب در معده جای میگیرد. مشروبات الکلی روده ها را نیز مریض ساخته، سبب اسهال سخت، دفع خون و ضعف مفرط می شود. مشروبات الکلی، کبد را متورم ساخته و شکم را بزرگ می سازد، و گاه ممکن است اتساع و التهاب برای کبد به وجود بیاورد.

6. اثر مشروبات الکلی در کلیه

یکی از اطبای معروف انگلیسی می گوید: (( اشخاصی که مبتلا به امراض کلیه می شوند، 5/87 درصد آن به واسطه ی مشروبات الکلی است. مشروبات الکلی که مقدار بول را زیاد کرده، سبب تورم بعضی از اعضا، چون شکم، پاها و پلک چشم می شود.))

7. اثر مشروبات الکلی در مغز و اعصاب

اثر مشروبات الکلی غالبا موجب پاره شدن شریان و ریختن خون به دماغ می شود. وقتی خون به مرکز دماغ بریزد سکته عارض می شود؛ منجر به مرگ می شود.

در بعضی از اوقات ممکن است منجر به فلج شدن اعضا و صرع و تشنج شود

8. اثر الکل در پوست و گردن

پوست اشخاص الکلی، قرمز، و ممکن است به پاره ای از امراض جلدی، از قبیل اگزما، جوش صورت و غیر آن مبتلا شون؛ همچنین در اثر استعمال الکل مخصوصا آبجو ، پیه گردن، زیاد و محتاج به عمل جراحی می شود.

9.  مشروبات الکلی بدن را آماده ی وبا می کند.

"دکتر اندرسون" می گوید: (( مشروبات الکلی اجسام خیلی قوی را برای قبول بیماری وبا  مستعد می سازد. 90 درصد وبای ایجاد شده در سال 1832 در ورشو، یا تفلیس – پایتخت گرجستان – نتیجه ی مصرف مشروبات الکلی بود.))

"مستر هوبر" گفته: (( در سال 1833 میلادی، 80 درصد کسانی که به مرض وبا درگذشتند؛ مشروب می خورند.))

10. مشروبات الکلی ، عامل دیوانگی

مشروبات اولین عامل جنون است. آمار دقیق تیمارستان ها نشان می دهد که اکثر دیوانگان، کسانی هستند که عمر دراز خود را به میگساری و مستی به سر می بردند. به موجب آماری در یک خانواده آمریکایی، هفت نفرشان احمق و ابله بودند که پدر و مادرشان مشروبات مصرف می کردند. طبق آماری در سال 1902 در انگلستان گرفته شد ؛ افرادی که در اثر خوردن مشروبات الکلی مبتلا به جنون و دیوانگی شدند؛  2249 نفر مرد و 976 نفر زن بوده است.

در انگلستان بر اثر تحقیقات دانشمندان به این نتیجه رسیدند که تقریبا 95 در صد عامل دیوانگی به علت اعتیاد به الکل است.

11. اثر مشروبات الکلی در اخلاق

مشروبات نه تنها جسم را مسموم می کند و عمر را کوتاه می کند ، بلکه بزرگترین ضربه را به پیکر اخلاق وارد می سازد؛ زیرا معتاد به الکل، بدخو، بی مبالات و بدگمان می شود، وبه افراد، فحش و ناسزا می گوید. مشروبات آنچنان انحطاط اخلاقی برای شخص ایجاد می کند که انسان را وادار به هر گونه جرم و جنایت و عمل خلاف عفت می کند.

12. ضرر خانوادگی مشروبات الکلی

استاد"کارل گریفور" متخصص امراض عصبی می گوید: (( اولا معتادین به مشروبات الکلی ، 15 تا 17 درصد ، مبتلا به امراض دِماغی می شوند؛ در صورتی که شخص غیر معتاد از 5 درصد تجاوز نمی کند.))

دکتر"لقلین" آمریکایی گفته : (( از یک مرد سالم 1 تا 11 طفل به وجود می آید، ولی معتاد به مشروبات الکلی از 1 تا 3 طفل هم بیشتر نمی شود.))

13. مضرات اقتصادی مشروبات الکلی

مشروبات الکلی خانواده های بزرگی را از هستی ساقط کرده و آن ها را به تیره روزی و بدبختی دچار کرده است. در سال 1902 میلادی، معادل 263 میلیون لیتر آب جو در کشور های متمدن مصرف شده، و پول هایی که برای سایر مشروبات الکلی مانند عرق ، ویسکی ، کنیاک، شامپانی و .... مصرف شده ، مبالغ سرسام آوری است.

14. مضرات اجتماعی مشروبات الکلی

یکی از وزرای آتازونی در سخنرانی خود گفت: (( آمریکا در مدت 10 سال ، 18 هزار میلیون دلار، خرج مشروبات کرده و در نتیجه آن، 100 هزار جوان را به دارالمساکین، 150 هزار مجرم را به زندان و 1500 نفر را کشته ، و 2000 نفر را به خود کشی واداشته، 200 هزار زن را بیوه و یک میلیون طفل را بی پدر گذاشته است.))

همچنین نخست وزیر انگلستان "لاوید جرج" در جنگ بین المللی گفت: (( انگلیس دو دشمن دارد : یکی آلمان و دیگری الکل))

15. مضرات سیاسی مشروبات الکلی

استعمال مشروبات الکلی گاه ممکن است از نظر سیاسی بزرگترین خطر ها را به بار آورد؛ به طوری که در یک مجلس رسمی و کنفرانس عمومی، اگر یکی از زمام داران جهان در خوردن می و مشروبات الکلی افراط کند، در اثر مستی بی حد، اسرار نظامی مملکت خود را فاش می کند و از این را ضربه ی بزرگی به مملکت خود می زند. و حتی ممکن است با عث روشن شدن آتش جنگ جهانی شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



برچسب‌ها: مضرات مشروبات الکلی, آثار مخرب مشروبات الکلی, ضررهای مشروبات الکلی, سمی به نام الکل, ,
منوی اصلی
آرشیو مطالب
موضوعات مطالب
برچسب‌ها